۵۰ کد خطای پرینتر سری HP LaserJet

۵۰ کد خطای پرینتر سری HP LaserJet

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 9 دقیقه

۵۰ کد خطای پرینتر سری HP LaserJet

کدهای خطای HP LaserJet 0 – 19

در زیر کدهای خطا برای سری HP LaserJet، برای کدهای 0-19 وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که توضیحات  کلی برای همه لیزرجت‌ها  یکسان هستند، اگر کد خطای خاصی را در یک مدل خاص را جستجو می کنید با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمائید .

پیام در صفحه نمایش چاپگرمعنیش چیهچه باید کرد
13.XX PAPER JAM [LOCATION]رسانه در مکان مشخص شده (و احتمالاً در مکان های دیگر) گیر کرده است. اگر بعد از پاک شدن همه گیر کردن پیام همچنان ادامه دارد، ممکن است یک سنسور یا اهرم حسگر گیر کرده یا شکسته باشد.برای همه پیام‌های پارازیت، موارد زیر را انجام دهید: 1. رسانه چاپی گیر کرده را از محل مشخص شده حذف کنید. کل مسیر کاغذ را برای سایر قطعات رسانه موجود در مسیر بررسی کنید. 2. پوشش بالایی را باز و بسته کنید تا پیام پاک شود. 3. سنسورها و پرچم های موجود در مسیر کاغذ را برای عملکرد صحیح بررسی کنید.
13.0 پارگی کاغذ [LOCATION]یک گیر کاغذ غیر اختصاصی رخ داد.1. رسانه گیر کرده را از محل مشخص شده بردارید. 2. بررسی کنید که سینی کاغذ کاملا بسته است. 3. غلتک های تغذیه و جداسازی را بررسی و/یا تعویض کنید. 4. مطمئن شوید که هیچ مانعی در مسیر وجود ندارد، مانند یک تکه کاغذ پاره شده. 5. پوشش بالایی را باز و بسته کنید تا پیام پاک شود. 6. سنسورها و پرچم ها را برای عملکرد مناسب بررسی کنید.
13.1 سینی ورودی باز جم کاغذ

گیر کردن تاخیر کاغذ در ناحیه تغذیه کاغذ.

1. مطمئن شوید که سینی‌های کاغذ به‌درستی بارگذاری شده و تنظیم شده‌اند تا رسانه بتواند از سینی تغذیه کند. ممکن است لازم باشد ارتفاع پشته رسانه در سینی کاهش یابد. 2. ناحیه ورودی را برای موانعی مانند رسانه در مسیر بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که آیا مونتاژ ثبت آسیب دیده یا از کار افتاده است. 3. هر سنسور یا پرچم معیوب را تعویض کنید. 4. بررسی کنید که رسانه با مشخصات مطابقت دارد. 5. تغذیه پیکاپ و غلتک های جداکننده را برای سایش غیرعادی بررسی کنید. در صورت نیاز تعویض کنید. 6. رسانه موجود در سینی ورودی را 180 درجه بچرخانید و/یا آن را برگردانید
13.10 PAPER JAM CHECK DUPLEXERجم در دستگاه دوبلکسر1. دوبلکسر و قسمت پشتی چاپگر را از نظر انسداد یا آسیب بررسی کنید. 2. دوبلکسر را از نظر عملکرد صحیح بررسی کنید. در صورت لزوم دوبلکسر را تعویض کنید. 3. همچنین مجموعه فیوزر و دیورتر عقب را برای مشکلات پارازیت بررسی کنید.
13.14برای لیزرجت 5si. این خطا ناشی از نقص PCA کنترل کاغذ استPCA کنترل کاغذ را تعویض کنید
13.2 سینی ورودی باز جم کاغذگیر کردن کاغذ در محل تغذیه کاغذ.1. ناحیه ورودی را برای موانعی مانند کاغذ در مسیر بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که آیا مجموعه ثبت آسیب دیده است یا غلتک انتقال در جای خود قرار ندارد. 2. هر سنسور یا پرچم معیوب را تعویض کنید. 3. اطمینان حاصل کنید که رسانه از حداکثر طول تجاوز نمی کند. 4. اگر چندین ورق در حال تغذیه هستند، ممکن است لازم باشد رسانه ها را فن کنید و ارتفاع پشته را کاهش دهید. همچنین پد جداسازی را تعویض کنید. 5. بررسی کنید که فیوزر به درستی نصب شده باشد.
13.20 درب عقب جم چکرسانه در هنگام روشن شدن یا بسته شدن درب بالا در مسیر کاغذ متوقف شد.1. تمام رسانه های موجود در مسیر کاغذ را بردارید و سپس درپوش بالایی را باز و بسته کنید. 2. اگر بعد از حذف همه رسانه ها پیام همچنان ادامه داشت: بررسی کنید که آیا رسانه در قسمت پیش تغذیه گیر کرده است یا خیر. هر سنسور یا پرچم معیوب را تعویض کنید
13.21 جم باز دربدر هنگام چاپ جلد بالایی باز بود1. مربا را پاک کرده و درب بالایی را ببندید. 2. اگر پیام همچنان ادامه داشت، سوئیچ درب بالا را برای عملکرد صحیح بررسی کنید.

درب عقب 13.5 پارگی کاغذ

گیر کردن تاخیر کاغذ در فیوزر.

1. غلتک انتقال و تسمه رسانه کوچک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند و می توانند رسانه چاپی را به فیوزر وارد کنند. 2. مسیر کاغذ را برای انسداد نزدیک غلتک انتقال، کارتریج تونر، مجموعه تغذیه کاغذ و فیوزر بررسی کنید. 4. فیوزر را بردارید و دوباره در جای خود قرار دهید. 5. دنده های فیوزر و چرخ دنده های محرک را از نظر سایش بررسی کنید. 6. در صورت نیاز فیوزر یا چرخ دنده های محرک مناسب یا هر دو را تعویض کنید. 7. اگر پیام خطای نادرست ادامه داشت، کنترلر DC را جایگزین کنید.
13.6 درب عقب پارگی کاغذگیر کردن کاغذ در فیوزر.1. مسیر کاغذ را برای وجود موانع در فیوزر و ناحیه خروجی/تحویل بررسی کنید. 2. فیوزر را دوباره در جای خود قرار دهید. 3. چرخ دنده های فرسوده، سنسورها یا پرچم های معیوب را تعویض کنید.
13.99 پارگی کاغذ [محل]یک گیر کاغذ غیر اختصاصی رخ داد.1. رسانه گیر کرده را از محل مشخص شده بردارید. 2. بررسی کنید که سینی کاغذ کاملا بسته است. 3. غلتک های تغذیه و جداسازی را بررسی و/یا تعویض کنید. 4. مطمئن شوید که هیچ مانعی در مسیر وجود ندارد، مانند یک تکه کاغذ پاره شده. 5. پوشش بالایی را باز و بسته کنید تا پیام پاک شود. 6. سنسورها و پرچم ها را برای عملکرد مناسب بررسی کنید

کدهای خطای HP LaserJet 20 – 49

در زیر کدهای خطا برای سری HP LaserJet، برای کدهای 20-49 وجود دارد. لطفاً توجه داشته باشید که توضیحات  کلی برای همه لیزرجت‌ها  یکسان هستند، اگر کد خطای خاصی را در یک مدل خاص را جستجو می کنید با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمائید .

پیام در صفحه نمایش چاپگرمعنیش چیهچه باید کرد
20 حافظه ناکافیچاپگر داده های بیشتری نسبت به حافظه موجود دریافت کرد.ممکن است سعی کنید سندی را چاپ کنید که برای ظرفیت چاپگر بسیار پیچیده است (ماکروهای زیاد، فونت های نرم یا گرافیک). فشار دادن GO ممکن است داده های منتقل شده را چاپ کند، اما ممکن است داده ها از بین رفته یا کج شده باشند. اگر اندازه فایل کار چاپ از ظرفیت حافظه داخلی چاپگر بیشتر است، سعی کنید حافظه بیشتری اضافه کنید. گاهی اوقات درایورهای نرم افزاری که با هم مطابقت ندارند، اندازه یک سند را بیش از حد افزایش می دهند و باعث ایجاد این خطاها می شوند. ممکن است بخواهید درایور دیگری را دانلود/نصب کنید. اگر همه چیز شکست خورد، کار چاپ را ساده کنید و بخش های قابل مدیریت را در یک زمان چاپ کنید.
21 صفحه خیلی پیچیدهداده ها (متن متراکم، قوانین، گرافیک های شطرنجی یا برداری) ارسال شده به چاپگر بسیار پیچیده استبا فشار دادن GO ممکن است داده های منتقل شده چاپ شود. اما ممکن است برخی از داده ها گم شده یا ناهنجار باشند. حافظه بیشتر ممکن است کمک کند. همچنین می‌توانید درایور دیگری را امتحان کنید یا با تقسیم کردن آن به بخش‌های قابل مدیریت، کار چاپ را ساده کنید.
40 EIO x گیربکس بداتصال بین چاپگر و کارت EIO در شکاف مشخص شده قطع شده است. (از دست دادن داده ها ممکن است در این شرایط رخ دهد.)1. برای پاک کردن پیام خطا و ادامه چاپ، GO را فشار دهید. 2. کارت EIO را در شکاف مربوط به [X] قرار دهید. 3. کابل کشی را بررسی کنید. 4. در صورت نیاز کارت شبکه را تعویض کنید. 5. درایور نرم افزار دیگری را امتحان کنید.
41.3 اندازه کاغذ غیرمنتظرهچاپگر اندازه رسانه ای متفاوت از آنچه انتظار داشت تشخیص داد. این معمولاً در صورتی ایجاد می‌شود که دو یا چند صفحه در چاپگر به هم بچسبند یا سینی به درستی تنظیم نشده باشد.1. سینی را با اندازه رسانه چاپ مناسب دوباره بارگیری کنید. 2. مطمئن شوید که رسانه در سینی در زیر زبانه های نگهدارنده جلویی و پشتی قرار دارد. 3. اگر از سینی 1 چاپ می کنید، بررسی کنید که اندازه کاغذ صحیح در صفحه کنترل انتخاب شده باشد. 4. اگر از سینی 2، 3 یا 4 چاپ می کنید، بررسی کنید که تنظیمات اندازه کاغذ (راهنمای طول، راهنمای عرض، کلید انتخاب اندازه) روی سینی کاغذ به درستی انجام شده باشد. مطمئن شوید که رسانه زیر زبانه های گوشه است. 5. پس از انجام اقدامات بالا، GO را فشار دهید. اگر بازیابی جم فعال باشد، صفحه حاوی خطا به طور خودکار دوباره چاپ می شود. (یا ممکن است بخواهید CANCEL JOB را فشار دهید تا کار از حافظه چاپگر پاک شود.)

برای سری های 4000، 4050 و 4100، مجموعه تغذیه کاغذ می تواند بد باشد. همچنین سنسورهای تغذیه/ثبت کاغذ ممکن است از جای خود خارج شوند. در چاپگرهای موتور EX این خطا به دلیل PIU بد (واحد ورودی کاغذ) ایجاد می شود.

41.5 خطای چاپگررسانه ها خیلی زود به سنسور PS102 یا PS103 رسیدند.1. این خطا معمولاً با رسانه های صاف مانند شفاف یا برچسب ها رخ می دهد. اگر هنگام استفاده از سینی 1 مشکل همچنان ادامه داشت، هر بار یک ورق رسانه را بارگیری کنید. اگر هنگام استفاده از سینی 3 و 4 مشکل همچنان ادامه داشت، غلتک های تغذیه و جداکننده را تعویض کنید. 2. سنسورهای PS102 و PS103 را برای عملکرد مناسب بررسی کنید.

برای سری های 4000، 4050 و 4100، مجموعه تغذیه کاغذ می تواند بد باشد. همچنین سنسورهای تغذیه/ثبت کاغذ ممکن است از جای خود خارج شوند. در چاپگرهای موتور EX این خطا به دلیل PIU بد (واحد ورودی کاغذ) ایجاد می شود.

خطای چاپگر 41.xیک خطای چاپ موقت رخ داده است.صفحه حاوی خطا به طور خودکار دوباره چاپ می شود. اگر خطا ادامه داشت: 1. اتصالات را به اسکنر لیزری و سپس به برد کنترل موتور باز کنید. 2. اسکنر لیزری را تعویض کنید. 3. برد کنترل موتور را تعویض کنید
خطای چاپگر 49.XXیک خطای سیستم عامل رخ داد1. CANCEL JOB را فشار دهید تا کار چاپ از حافظه چاپگر پاک شود. 2. چاپگر را خاموش کنید و سپس چاپگر را روشن کنید. می توانید کار را دوباره چاپ کنید تا ببینید آیا یک خطای موقتی بوده است یا خیر. 3. اگر خطا ادامه داشت، سعی کنید کار را از یک برنامه نرم افزاری دیگر چاپ کنید. اگر کار جایگزین چاپ شد، به برنامه اول برگردید و سعی کنید فایل دیگری را چاپ کنید. (اگر پیام فقط با یک برنامه نرم افزاری خاص یا کار چاپ خاصی ظاهر می شود، سعی کنید درایور چاپگر و/یا سیستم عامل را ارتقا دهید.) 4. اگر پیام در برنامه های مختلف نرم افزاری و کارهای چاپی ادامه داشت، همه کابل های چاپگری را که آن را به شبکه یا چاپگر متصل می کند جدا کنید. چاپگر را خاموش کنید و صف چاپ را حذف کنید. سپس چاپگر و رایانه را راه اندازی مجدد کنید، کابل ها را دوباره وصل کنید و دوباره چاپ کنید. 6. تمام دستگاه های EIO را از چاپگر خارج کنید (کارت های JetDirect، هارد دیسک و غیره). اگر خطای 49 برطرف شد، چاپگر را خاموش کنید، دستگاه‌های EIO را یکی یکی دوباره نصب کنید و هر بار چاپگر را راه‌اندازی مجدد کنید تا مشخص شود کدام دستگاه EIO خراب است. 7. اگر با برداشتن همه دستگاه های EIO باز هم چاپ نشد، همه DIMM های حافظه یا DIMM های شخص ثالث را از چاپگر بردارید. (سیستم‌افزار DIMM را حذف نکنید– چاپگر بدون نصب آن کار نمی‌کند.) چاپگر را با عدم وجود DIMMS روشن کنید. اگر خطا دیگر وجود ندارد، هر DIMM را یکی یکی نصب کنید، چاپگر را روشن کنید، چاپگر را آزمایش کنید. اگر تشخیص دادید که DIMM باعث خطا می شود، آن را جایگزین کنید. 8. به یاد داشته باشید که همه کابل هایی را که چاپگر را به شبکه یا رایانه متصل می کنند، دوباره وصل کنید. 9. اگر خطا ادامه داشت، DIMM سیستم عامل را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. و هر بار چاپگر را راه اندازی مجدد کنید تا مشخص شود کدام دستگاه EIO خراب است. 7. اگر با برداشتن همه دستگاه های EIO باز هم چاپ نشد، همه DIMM های حافظه یا DIMM های شخص ثالث را از چاپگر بردارید. (سیستم‌افزار DIMM را حذف نکنید– چاپگر بدون نصب آن کار نمی‌کند.) چاپگر را با عدم وجود DIMMS روشن کنید. اگر خطا دیگر وجود ندارد، هر DIMM را یکی یکی نصب کنید، چاپگر را روشن کنید، چاپگر را آزمایش کنید. اگر تشخیص دادید که DIMM باعث خطا می شود، آن را جایگزین کنید. 8. به یاد داشته باشید که همه کابل هایی را که چاپگر را به شبکه یا رایانه متصل می کنند، دوباره وصل کنید. 9. اگر خطا ادامه داشت، DIMM سیستم عامل را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. و هر بار چاپگر را راه اندازی مجدد کنید تا مشخص شود کدام دستگاه EIO خراب است. 7. اگر با برداشتن همه دستگاه های EIO باز هم چاپ نشد، همه DIMM های حافظه یا DIMM های شخص ثالث را از چاپگر بردارید. (سیستم‌افزار DIMM را حذف نکنید– چاپگر بدون نصب آن کار نمی‌کند.) چاپگر را با عدم وجود DIMMS روشن کنید. اگر خطا دیگر وجود ندارد، هر DIMM را یکی یکی نصب کنید، چاپگر را روشن کنید، چاپگر را آزمایش کنید. اگر تشخیص دادید که DIMM باعث خطا می شود، آن را جایگزین کنید. 8. به یاد داشته باشید که همه کابل هایی را که چاپگر را به شبکه یا رایانه متصل می کنند، دوباره وصل کنید. 9. اگر خطا ادامه داشت، DIMM سیستم عامل را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. (سیستم‌افزار DIMM را حذف نکنید– چاپگر بدون نصب آن کار نمی‌کند.) چاپگر را با عدم وجود DIMMS روشن کنید. اگر خطا دیگر وجود ندارد، هر DIMM را یکی یکی نصب کنید، چاپگر را روشن کنید، چاپگر را آزمایش کنید. اگر تشخیص دادید که DIMM باعث خطا می شود، آن را جایگزین کنید. 8. به یاد داشته باشید که همه کابل هایی را که چاپگر را به شبکه یا رایانه متصل می کنند، دوباره وصل کنید. 9. اگر خطا ادامه داشت، DIMM سیستم عامل را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. (سیستم‌افزار DIMM را حذف نکنید– چاپگر بدون نصب آن کار نمی‌کند.) چاپگر را با عدم وجود DIMMS روشن کنید. اگر خطا دیگر وجود ندارد، هر DIMM را یکی یکی نصب کنید، چاپگر را روشن کنید، چاپگر را آزمایش کنید. اگر تشخیص دادید که DIMM باعث خطا می شود، آن را جایگزین کنید. 8. به یاد داشته باشید که همه کابل هایی را که چاپگر را به شبکه یا رایانه متصل می کنند، دوباره وصل کنید. 9. اگر خطا ادامه داشت، DIMM سیستم عامل را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. سیستم عامل DIMM را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید. سیستم عامل DIMM را جایگزین کنید. 10. اگر خطا ادامه داشت، قالب‌کننده را تعویض کنید.

———————————————–

توجه :    DIMM مخفف عبارت Dual In Line Memory Module است که به معنای حافظه دو خط می باشد که نوعی حافظه رایانه ای است که در شکاف های حافظه مادربرد نصب می شود.

EIO      ماژول اضافه شونده به پرینتر می باشد که اتصال به شبکه را ممکن می کند.