نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو

نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه تمام اجزای الکترونیکی فرمان می توانند با خودرو ارتباط برقرار کنند، حتی زمانی که غربیلک فرمان ماشین شما چندین بار در هر جهت می چرخد؟ اگر سیستم های فرمان مدرن خودرو را مشاهده کرده باشید، احتمالاً از عملکرد آنها شگفت زده شده اید.

نصب-و-تعمیر-فنر-ساعتی-۱

علل بالقوه خرابی فنر ساعتی

علل بالقوه خرابی و نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو می تواند موارد گسترده ای باشد از جمله شامل ساییدگی و پارگی در حین تعمیرات ستون فرمان یا هنگام برداشتن قطعات فرسوده، پینیون ها یا کوپلینگ ها باشد. حتی گاهی فشار غیر متعارف به فرمان درهنگام چرخاندن  و چرخش بیش از حد فرمان و نگهداری ان در این حالت می تواند به فنر ساعتی آسیب زده و باعث مشکلات مدار  و منجر به روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا شود.

فنر ساعتی معمولاً در پشت فرمان قرار دارد و اغلب با واحدی که اهرم چراغ راهنما را در خود جای داده است، یکپارچه می شود. دسترسی یا حتی مشاهده فنر ساعتی مستلزم برداشتن فرمان و پوشش های اطراف آن است. برای اطمینان از نصب مجدد مناسب، مهم است که همیشه موقعیت آن را قبل از برداشتن علامت بزنید.

در این مقاله به بررسی رایج ترین نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو می پردازیم. بیایید با بررسی علائم شروع کنیم

نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو

1.در اغلب موارد چراغ هشدار SRS / ایر بگ یا کیسه هوا روشن می شود.
2. بوق ماشین گاهی می زند و گاهی قطع  است یا بطور کامل قطع شده ( اطمینان حاصل کنید فیوز بوق در پانل فیوزها سالم است )
3.گاهی صدای نامتعارف و غیرمعمولی که ازبخش زیر غلبیلک فرمان می آید.
4. دکمه های تنظیم فرمان  اغلب کار نمی کنند.
5. ممکن است بوق ماشین اتصالی کرده و گیر کند ( بررسی شود که سیم کشی بوق از سایر نقاط اتصالی نکرده باشند )
6. چراغ های هشدار دهنده کنترل کشش یا کروز کنترل روشن می شوند.
7. روشن شدن چراغ هشدار ایر بگ و یا باز نشدن آن در هنگام تصادف .

نصب-و-تعمیر-فنر-ساعتی-۳

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، برای اطمینان از ایمنی خود و جلوگیری از آسیب احتمالی به سایر اجزای خودرو، رسیدگی سریع به این موضوع بسیار مهم است.

علاوه بر این، بی توجهی به فنر ساعتی معیوب می تواند خطر قابل توجهی برای راننده ایجاد کند. توجه به این نکته مهم است که فنر ساعتی یک جزء حیاتی است که عملکردهای الکترونیکی مختلفی را در وسایل نقلیه مدرن از جمله بازکردن کیسه هوا و عملکرد بوق ممکن می کند. بنابراین، در صورت مواجهه با هر یک از علائم ذکر شده، توصیه می شود برای تشخیص و رفع مشکل از متخصص کمک بگیرید.

نشانه های خرابی فنر ساعتی خودرو

اگر در نطر دارید در خصوص آسیب ها و همچنین نحوه تعمیر و هزینه فنر ساعتی اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می نماید مقالات زیر را بررسی و با کارشناسان مجموعه مشورت نمایید.

مشاوره رایگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *