خطای پرینترهای 5L  و  6L

خطای پرینترهای 5L  و  6L

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 4 دقیقه

خطای پرینترهای 5L  و  6L :

 

پرینتر های 5L و 6L پرینتر های قدیمی هستند که به تعداد محدود در بازار و در دسترس کاربران وجود دارد و به همین منظور در خصوص خطا های این مدل دستگاه ها مقاله را برای کاربران آن تهیه نموده ایم که در این بخش با عنوان خطای پرینتر 5L و 6Lبه آن پرداخته ایم.

در این مدل پرینتر ها صفحه نمایش برای بیان عنوان خطا یا نوع خطای به وجود آنده در پرینتر وجود ندارد و نوع خطا از طریق چراغ ها یا LED های تعبیه شده در بدنه پرینتر مشخص میگردد. هر یک از چراغ ها و یا ترکیب آنها معنی و مفهوم خاصی دارد و بیان کننده بروز یک مشکل در پرینتر است.

یک خطای رایج در این مدل از پرینتر ها قسمت تغذیه کاغذ برای ورود چندین ورق است.راه حل برای رفع این مشکا تغویض کاغذ کش و پد نگدارنده کاغذ است. تمیز کردن و شستشو کاغذ کش و پد میتواند برای کوتاه مدت مشکل را حل کند ولی راه حل همیشگی نیست.

ممکن است برای رفع این مشکل راه حل های ارزان قیمتی پیدا بکنید ولی هیچکدام از آنها درست و کارامد نیست و در نهایت لازم است تا آنها را تعویض کنید.

 

خطای پرینترهای 5L  و  6L

دیگر خطا های پرینتر 5L  و  6L با چراغ های روی پزینتر نمایش داده میشوند هرکدام از این چراغ ها به معنی خاصی است و در صورتی که چراغ خطا روشن باشد با فشردن دکمه روی پنل جلو پرینتر ترکیب چراغ ها بیانگر نوع  محل خطا است.

در پنل جلو این مدل پرینتر ها سه چراغ وجود دارد که در حالت عادی هرکدام بیانگر یک مطلب در پرینتر است :

خطای پرینترهای 5L  و  6L

 

 

  • عدم وجود کاغذ : باز بودن درب پرینتر یا عدم وجود کارتریج.

 

  • خطای حافظه : اطلاعات بیش از ظرفیت پرینتر یا داده های معیوب به پرینتر رسیده : راه حل اضافه کردن حافظه پرینتر یا ارسال دستورات چاپ بصورت جداگانه.

 

  • خطای تغذیه دستی کاغذ : پرینتر در انتظار دریافت کاغذ از قسمت ورودی کاغذ تکی است. برای اجرا شدن دستور چاپ کافیست تا برگه را در قسمت تغذیه دستی قرار داده و دکمه روی پنل جلو دستگاه را فشار دهید. تنظیمات ورودی کاغذ از قسمت تغذیه دستی درکامپیوتر است.

 

خطای سرویس پرینتر : در صورتی که چراغ خطا پرینتر روشن باشد، تا زمانی که این خطا در پرینتر وجود دارد امکان چاپ کردن با پرینتر نیست. برای مشخص شدن نوع و محل خطا دکمه روی پنل را فشار دهید تا الگو خطا نمایش داده شود. نمونه الگو های نمایش داده شده در زیر بیان شده و دلیل و نوع برطرف شدن آن بصورت کامل بیان شده است:

 

خطای اول

خطای پرینترهای 5L  و  6L

  • الگو خطای پرینتر، خطا در حالت ذخیره انرژی (Sleep Mode) را نمایش میدهد : در این حالت پرینتر دستورات را از کامپیوتر دریافت نمیکند، برای خارج کردن پرینرت از این حالت دکمه جلو پرینتر را فشار دهید تا پرینتر از حالت ذخیره انرژی خارج شود. در صورتی که برگه تست پرینتر با فشردن دکمه پرینتر چاپ میشود باید کابل ارتباط بین پرینتر و کامپیوتر را بررسی کنید و از اتصال دو سر آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

خطای دوم

خطای پرینترهای 5L  و  6L

  • الگو خطای پرینتر، خطا در فیوزینگ (fuser error) را نمایش میدهد : لازم است تا ابتدا ولتاژ دوسر کانکتور J102 را اندازه بگیرید. این مقدار باید برابر 30 ولت و 10 اهم باشد. در صورت مغایرت باید المنت فیوزینگ را تعویش کنید. در صورت هرگونه مشکل باید حتما به تعمیر کار مراجعه کرد زیرا فیوزینگ با برق ولتاژ بالا کار کرده و بسیار خطرناک است.

 

 

 

خطای سوم

خطای پرینترهای 5L  و  6L

  • الگو خطای پرینتر، خطا در موتور (Engine  error) را نمایش میدهد : این خطا به معنی عدم کارکرد موتور پرینتر است . ممکن است شما صدای گردش پرینتر را بشنوید ولی تعداد دور موتور به اندازه کافی نباشد یا مشلی در ارتباط بین فرمتر و موتور به وجود آمده باشد. برای این منظور پرینتر را خاموش کنید و برق آن را جدا کنید، بعد از 5 دقیقه مجددا پرینتر را راه اندازی کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت باید پرینتر را برای انجام تعمیرات به مرکز خدمات انتقال دهید.

 

 

خطای چهارم

خطای پرینترهای 5L  و  6L

  • الگو خطای پرینتر ، خطای لیزر اسکن (laser scanner error) را نمایش مبدهد : لازم است تا پرینتر را از منبع تغذیه جدا کنید برای این منظور کابل برق پرینتر را از پریز برق خارج کنید. پرینتر را برای 5 دقیقه در این حالت رها کنید و مجددا پرینتر را راه اندازی کنید. در صورتی که خطا رفع شد این احتمال وجود دارد که DC کنترولر پرینتر آسیب دیده است و اگر همچنان خطا وجود داشت باید بخش لیزر اسکن پرینتر بررسی و در صورت لزوم تعویض گردد.

 

 

خطای پنجم

خطای پرینترهای 5L  و  6L

  • الگو خطا پرینتر ، خطا فرمتر (formatter error) را نمایش مبدهد : لازم است تا پرینتر را از منبع تغذیه جدا کنید برای این منظور کابل برق پرینتر را از پریز برق خارج کنید. پرینتر را برای 5 دقیقه در این حالت رها کنید و مجددا پرینتر را راه اندازی کنید. اگر خطا ادامه داشت کابل ارتباط پرینتر با کامپیوتر و کابل برق را مجددا جدا کنید. تنها کابل برق را به پرینتر وصل کنید و پرینتر را اره اندازی کنید ، اگر خطا همچنان ادامه داشت ممکن است لازم باشد برد فرمتر پرینتر را تعویض کنید.

 

 

 

OldService Banner 01 1

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *