خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور Software Drivers

خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور Software Drivers

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور :

 

خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور یا Software Drivers بیان کننده بروز مشکل نرم افزاری در بخش درایور ها و نرم افزار های کاربردی و ارتباطی پرینتر است. در این زمان دستورات ارسال شده به پرینتر برای چاپ با نمایش خطا یا چاپ نادرست خروجی مورد نظر را به کاربر نمیدهند و اینها بیان کننده بروز این مشکل است که زبان ارتباطی میان پرینتر و کامپیوتر دچار مشکل شده است.

خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور Software Drivers

 

درایور ها در حقیقت در سیستم به عنوان مترجم عمل میکنند و تصاویر، نوشته ها یا چارت ها و جدول هایی را که در کامپیوتر طراحی یا مشاهده میکنید و قصد چاپ کردن آنها را دارید از زبان کامپیوتر به زبان پرینتر ترجمه میکنند تا پرینتر بتواند همان خروجی را چاپ کند.

در صورتی که به هر دلیل درایور های سیستم دچار مشکل شوند، این مترجم دیگر نمیتواند کار ترجمه را به درستی انجام داده و چاپ در برگه خروجی پرینتر اصلا با فایل مورد نظر کاربر تطابق نخواهد داشت و کاربر با خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور مواجه میشود.

 

 

موارد مشخص کننده بروز خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور را میتوان بصورت چند مشخصه ساده بیان نمود :

در زمان صدور دستور چاپ پرینتر با وقفه طولانی تری به نسبت زمان عادی دستور چاپ را دریافت کرده و اقدام به چاپ میکند، همچنین بروز مشکلاتی مانند عدم چاپ برخی سطر ها یا ستون ها و یا چاپ حروف و اعداد به هم ریخته و در هم متواند بیانگر بروز این مشکل باشد.

 

در صورتی که با مشکلات و مشخصه های بیان شده روبرو شدید برای رفع آن میتوانید به روش زیر اقدام کنید :

خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور Software Drivers

 

  • ساده ترین روش برای رفع این مشکل حذف کامل درایور های قبلی در سیستم و نصب مجدد آنهاست. برای این منظور می توانید به مقاله دیگری که با عنوان حذف کامل درایورهای پرینتر ارائه شده مراجعه نمایید.

 

  • در صورتی که شما دانش کافی از کامپیوتر و نرم افزار را دارید میتوایند با بررسی لاگ سیستم و تاریخ و نحوه بروز تغیرات در نرم افزارهای درایور سیستم آنها را بررسی و به حالت قبلی بازگردانید.

 

  • در این روش شما میتوایند ویندوز خود را به یک نسخه بکاپ که در زمان سلامت سیستم از آن تهیه کرده اید بازگزدانی کنید.

 

با انجام هر یک از اقدامات فوق شما قادر خواهید بود تا مشکل را در سیستم از بین برده و درایور های سالم و درست را جایگزین نمایید تا بتواند همانند گذشته یک چاپ درست و قابل قبول را در اختیار شما قرار دهد.

 

دلایل بروز خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور :

  • دریافت پک آپدیت ویندوز میتوانید در برخی مواقع باعث آسیب دیدن فایل های درایور در سیستم شده و کارکرد آنها را با مشکل مواجه کند.

 

  • دریافت پک آپدیت نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس ها میتواند باعث بروز اختلال در فایل های سیستم و درایور ها شده و کارمرد آنها را با مشکل مواجه کند.

 

  • وجود ویروس یا تروژان ها نیز میتوانید در آسیب رساندن به سیستم عامل و فایل های نرم افزار درایور موثر باشد. در صورت وجود ویروس یا بد افزار در سیستم هر چند وقت یکبار مشکلات مشابهی در سیستم رخ میدهد. به عنوان مثال هر چند روز یا چند هفته یک بار فایل های درایور دچار مشکل شده و شما با مشکل چاپ مواجه میشود .

تذکر : در صورتی که آسیب دیدن فایل های نرم افزار درایور یا بروز خطای E 79 یا خطای نرم افزار درایور به دلیل ویروسی شدن سیستم باشد لازم است تا نرم افزار آنت ویروس نصب کرده و تمام سیستم را بررسی نمایید. همچنین دقت داشته باشید که در صورت آلوده شدن سیستم عامل (ویندوز) ممکن است شما مجبور به تعویض ویندوز شوید.

 

مرکز خدمات کهن

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *