خطای PaperJam یا خطای E 13

خطای PaperJam یا خطای E 13

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خطای PaperJam یا خطای E13  :

 

خطای E 13 به منزله گیر کردن کاغذ در مسیر چاپ یا Paper Jam میباشد.

 

خطای PaperJam یا خطای E 13
خطای PaperJam یا خطای E 13

برای پیشگیری از بروز خطای E 13 در پرینتر باید  ابتدا کاغذ پرینتر را بررسی کرده و از سازگاری نوع و اندازه کاغذ مورد استفاده با پرینتر اطمینان حاصل کنید. همچنین کاغذ های یکبار مصرف شده، کاغذ های چروک و تا خورده میتوانند در مسیر چاپ گیر کرده یا مچاله شوند و باعث بروز خطا PaperJam یا خطای E 13 شوند. کاغذ های سنگین یا ضخیم نیز میتوانند باعث بروز مشکلاتی در پرینتر شوند.

 

 

برای استفاده از کاغذ های برچسبی نیز میبایست دقت کند از کاغذ هایی که تحمل دمای تولید شده توسط فیوزر را دارند استفاده کنید، همچنین کاغذ های برچسب قدیمی و کاغذ های پوسته پوسته شده در دمای بالای پرینتر مانند آدامس شده و علاوه بر گیر کردن در مسیر چاپ باعث بروز صدماتی به دیگر قطعات داخلی پرینتر میشوند.

 

بهترین راهنما برای استفاده از کاغذ مناسب در پرینتر ، مطالعه دفترچه راهنما پرینتر است.

 

در صورتی که با خطای E 13 یا PaperJam مواجه شدید باید مسیر کاغذ را برای یافتن کاغذ یا تکه کاغذ گیر کرده در مسیر چاپ بررسی کنید، در صورتی که در مسیر چاپ یا زیر کارتریج کاغذی را مشاهده نکردید سینی کاغذ و کاغذ های درون سینی ورودی را بررسی کنید.

 

پس از یافتن کاغذ گیر کرده در مسیر چاپ به آرامی و با اختیاط کاغذ را خارج کنید و مجددا کارتریج را در جای خود قرار داده و درب پرینتر را ببندید. در صورتی که کاغذ گیر کرده در مسیر پرینت را بصورت درست و کامل خارج کرده باشید بعد از بستن درب پرینتر باید موتور دستگاه شروع به گردش کند.

 

خطای PaperJam یا خطای E 13

 

در صورتی که هیچ کاغذی را در مسیر چاپ مشاهده نکردید مکن است کاغذ یا تکه ای از کاغذ در مسیری خارج از دسترس کاربر گیر کرده باشد یا آنکه مشکل از بخش فیوزینگ باشد و کاغذ در این قسمت گیر کرده است. در صورتی که کاغذ در بخش فیوزینگ گیر کرده باشد یا آنکه چند مرتبه پشت سر هم حطای گیر کردن کاغذ در پرینتر اتفاق بیفتد، احتمال آسیب فیلم فیوزینگ وجود دارد.

 

در برخی موارد اختلال الکتریکی یا خرابی و گیر کردن یک سنسور نیز میتواند باعث بروز خطای E 13 در پرینتر شود، که در این صورت باید از ایک کارشناس آشنا با پرینتر بخواهید تا این احتمال را بررسی کند.

 

برای جلوگیری از بروز خطای PaperJam یا خطای E 13 در پرینتر باید به نکات زیر دقت کنید :

  • آیا ندازه کاغذ دست است؟
  • آیا تنظیمات نرم افزار برای اندازه کاغذی که استفاده میشود به درستی انجام شده؟
  • آیا تنظیمان منو پرینتر برای اندازه کاغذ مورد استفاده به درستی انجام شده؟
  • آیا نوع و جنس کاغذ مورد استفاده با پرینتر مطابقت دارد؟
  • درون سینی ورودی کاغذ جسم تیز و خشک یا تکه کاغذ، کاغذ پاره شده، تا شده و چروک نباید قرار داشته باشد؟

 

OldService Banner 01
خطای PaperJam یا خطای E13

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *