خطا ورودی دوبلکس Duplex Error 54

خطا ورودی دوبلکس Duplex Error

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطا ورودی دوبلکس :

 

خطا E 54 یا خطا ورودی دوبلکس که در پرینترهایی نمایش داده میشود که بصورت خودکار امکان اجرای چنین فرمانی را ندارند و برای آن لازم است تا بصورت دستی اقداماتی صورت پذیرد.

خطا ورودی دوبلکس Duplex Error

در برخی پرینتر ها امکان چاپ بصورت دوطرفه یا دوبلکس خودکار وجود دارد، یعنی در آنها مکانیزمی وجود دارد که پس از چاپ طرف اول برگه میتواند برگه را بصورت اتوماتیک برگردانده و طرف دوم آن را نیز چاپ کند، ولی برای سایر پرینتر های که از این فریند بصورت اتوماتیک پشتیبانی نمیکنند بسته به مدل و قابلیت آنها این امکان وجود دارد تا کاربر بصورت دستی فرایند چاپ را بصورت دو طرفه انجام دهد.

در پرینتر هایی که از قابلیت دستی چاپ دوطرفه پشتیبانی نمیکنند زمانی که دستور چاپی به پرینتر ارسال شود که درخواست چاپ دوطرفه را به پرینتر میدهد، پرینتر به دلیل عدم درک و توانایی این کار خطای ورودی دوبلکس یا Duplex Error printer را به کاربر نمایش میدهد.

خطا ورودی دوبلکس Duplex Error

 

برای رفع خطا ورودی دوبلکس فقط کافیست تا ابتدا دستورات چاپی راکه قبل تر به پرینتر ارسال کرده اید و با خطا مواجه شده اند و بدلیل عدم پشتیبانی پرینتر با خطا مواجه شده اند را از صف انتظار چاپ پرینتر پاک کرده و مجددا دستور چاپ را ارسال کنید فقط دقت کنید که در زمان ارسال دستور چاپ به پرینتر حتما گزینه مورد نظر را برای ارسال چاپ بصورت دوطرفه به پریتر بردارید. در این صورت پرینتر بدون هیچ مشکلی فرایند چاپ را بصورت چاپ یک طرفه در کاغذ انجام میدهد.

 

پرینتر هایی که از فرایند چاپ دوطرفه بصورت دستی پشتیبانی میکنند نیز ممکن است با خطا ورودی دوبلکس مواجهشوند و این زمانی اطفاق میافتد که دستور چاپ را به پرینتر بصورت دو طرفه ارسال کنید و اقدامات لازم را که باید بصورت دستی انجام دهید تا کاغذ بصورت دوطرفه چاپ شود را انجام نداده باشید.

 

بطور مثال زمانی که کاربر دستوری را برای چاپ دو طرفه به پرینتری که این امکان را بصورت اتوماتیک ندارد ارسال میکند پرینتر اقدام به چاپ طرف اول برگه میکند ولی به دلیل نداشتن مکانیزم کافی برای برگرداندن برگه از کاربر میخواهد که هاین کار را بصورت دستی انجام داده و پس از انجام، یک دکمه را برای تایید اقدامات خواسته شده بزند تا پرینتر اقدام به چاپ طرف دوم برگه کند.

 

در این زمان چنانچه اقدامات خواسته شده توسط کاربر انجام نشوند پرینتر اقدام به خطا کرده و  خطا E 54 یا خطا ورودی دوبلکسکه بصورت Duplex Error نمایش داده میشود به کاربر نمایش داده میشود.

 

مرکز خدمات کهن

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *