خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده Cooling Fan Error

خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده Cooling Fan Error

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده :

 

خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده زمانی رخ میدهد که پرینتر نتواند تعداد دور فن را بخواند، در نتسجه با اعلام خطا به کاربر از ادامه کار پرینتر به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات شدید در پرینتر جلوگیری میکند.

خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده Cooling Fan Error

 

در پرینتر های لیزری برای تثبیت تونر روی کاغذ از فیوزینگ استفاده میشود. در بخش فیوزسنگ المت و هیتر تعبیه شده است تا با ایجاد دما بالا بتواند تحت فشار و دما بالا تونر را به کاغذ بچسباند. با توجه به وجود حرارت بالا ایجاد شده در بخش فیوزینگ برای سالم نگه داشتن سایر بخش های پرینتر کانال های هوایی در پرینر قرار داده شده است تا با ایجاد گردش هوا توسط فن های خنک کننده مانع از آسیب گردد.

 

چنانچه اعلام بروز خطا در فن خنک کننده به این دلیل باشد که میزان دور این فن ها کاهش یافته یا اینکه به هر دلیلی از قبیل سوختن، گیر کردن یا قطعی گردش نکنند، فورا پرینتر با نمایش خطا فن پرینتر را متوقف کرده و اجازه ادامه فعالیت را به پرینتر نمیدهد.

خطا E 58 یا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده که بصورت Cooling Fan Error نمایش داده میشود بصورت مشخص به فن و مشکل در فن ها اشاره دارد و یکی از خطا های اساسی در پرینتر به حساب میآید که با بروز خطا پرینتر بصورت کامل از دسترس خارج میشود.

در صورت مواجهه با خطا اعلام بروز خطا در فن خنک کننده یا Cooling Fan Error باید ابتدا اتصالات فن را بررسی کرده و در صورت مشاهده قطعی یا مشکل، آن را برطرف نمود در غیر این صورت نسبت به تعویض فن اقدام کنید.

در صورتی که با تعویض فن (اطمینان از سلامت فن جایگزین) همچنان خطا وجود داشته باشد باید برد پاور یا برد فرمتر دستگاه مود بررسی قرار بگیرد.

 

مرکز خدمات کهن

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *