خطا E 63 یا خطا معیوب بودن برد فرمتر Defective Formatter PCA

خطا E 63 یا خطا معیوب بودن برد فرمتر Defective Formatter PCA

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطا E 63 یا خطا معیوب بودن برد فرمتر :

 

خطا E 63 که نشان میدهد برد فرمتر معیوب است یا یک قطعه الصاقی به برد فرمتر مشکل دارد.

 

خطا E 63 یا خطا معیوب بودن برد فرمتر Defective Formatter PCA

 

خطا معیوب بودن برد فرمتر زمانی رخ میدهد که سیگنال های برد فرمتر درست نبوده یا پرینتر در زمان راه اندازی نتواند داده ها وارتباطات درستی با برد فرمتر برقرار کند. در برخی مواقع بروز یک خطا در برد ها یا دیگر کانکتور های متصل به برد فرمتر میتواند باعث برو مشکل در برد فرمتر گردد.

 

در صورت مواجهه با خطا معیوب بودن برد فرمتر میتوانید با انجام راه کار های زیر خطا را مرتفع نموده و ادامه فرایند چاپ را انجام دهید:

 

خطا E 63 یا خطا معیوب بودن برد فرمتر Defective Formatter PCA

  • اولین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر : پرینتر را خاموش کنید و مجددا راه اندازی نمایید.

 

  • دومین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر : کابل برق را از پرینتر جدا کرده و برای مدت 30 دقیقه پریتر را در همین حالت رها کنید تا الکتریسیته و جریان های الکتریکی ذخیره شده در خازن های برد تخلیه شود، سپس پرینتر را ره اندازی نمایید.

 

  • سومین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر :  برد فرمتر را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانید و مجددا تست کنید.

 

  • چهارمین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر : چنانچه بروز خطا بعد از اتصال قطعه جدیدی به پرینتر رخ داده است، آن را جدا کنید و مجددا پرینتر را روشن کرده و بروز خطا را بررسی کنید.

 

  • پنجمین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر : در حالتی که بعد از انجام راه کار های فوق پرینتر همچنا در حالت خطا می ماند باید برد فرمر باز شده و چیپ ست های آن مجددا برنامه ریزی شود. این اقدام کاملا تخصصی بوده و نیاز به تجهیزات و دانش کافی دارد. برای انجام این مرحله حتما از یک کارشناس الکترونیک کمک بگیرید.

 

  • ششمین راه کار رفع خطا معیوب بودن برد فرمتر : در این مرحله مبتوانبد برد فرمتر را غیر قابل بازگشت معرفی نموده و اقدام به تعویض برد معیوب نمایید. دقت داشته باشید که تعویض برد آخرین توصیه میباشد و حتما پیش از آن باید مراحل فوق را بررسی نمایید.

 

مرکز خدمات کهن

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *