شارژ کارتریج در محل و مضرات آن

شارژ کارتریج در محل و مضرات آن

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 8 دقیقه

شارژ کارتریج در محل و مضرات آن

 

با توجه باینکه بسیاری ازشرکتهای تولید کنندگان پودر و تونر، فروشندگان  همچنین همکارانی که در رابطه با شارژ کارتریج خدمات ارائه می نمایند پاسخهای متفاوت و گاه متناقضی به پرسش های زیر می دهند برآن شدیم تا در این رابطه بررسی بیشتر و بیطرفانه ای انجام داده و قضاوت نهایی را به شما خوانندگان گرامی واگذار نمائیم .

تلاش گردیده تا آدرس دقیق مقالات و ترجمه آنها دقیقا با کلمات ماشینی سایتهای ترجمه ماشینی از جمله مترجم گوگل تقدیم گردد البته گاهی روانی کلام و جملات آسیب دیده ولی بهر حال بخاطر حفط بیطرفی از کلمات مناسب و یا هم معنی استفاده نشده و برداشت مفهومی را به خواننده محترم واگذار نموده ایم

اگر بخواهیم ابهامات و پرسشهای متفاوت در این رابطه را در قالب چند سوال مطرح کنیم مواردی با مفاهیم زیر بیشتر دیده می شوند

پرسش ها

آیا پودر و تونر استفاده شده در کارتریج  پرینتر ویا  مخزن دستگاههای کپی سمی و مضر است ؟

شارژ کارتریج باید در چه شرایطی انجام شود ؟

آیا شارژ کارتریج در محل مضر است ؟

آیا  تحقیقاتی در این موارد  انجام شده است یا نه ؟

نمونه – ۱

نوشته خبر گزاری دانشجویان ایران ایسنا

دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۶

دسته‌بندی: خبر بازار

کد خبر: 99122519320

شارژ کارتریج در محل و مضرات آن

isna.ir/xdHSrP

شارژ کارتریج در محل و مضرات آن

خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض پودر شارژ یا تونر کارتریج چیست؟

طبق آخرین نتایج بررسی شده توسط دانشمندان گفته میشود که قرارگرفتن در کنار پودر شارژ کارتریج و انواع دستگاه کپی می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد، باید با راههای پیشگیری و دوری جستن از مواد مضر ازجان خود و کارمندانتان محافظت نمایید.

کربن سیاه – که آژانس بین المللی تحقیقات سرطان آن را به عنوان ماده سرطان زای ۲B یا “گرد و غباری که احتمالاً برای انسان سرطان زاست” طبقه بندی کرده است – در جوهر تونر یافت می شود. ……….

.نوشته کامل را در لینک اشاره شده می توانید مطالعه بفرمایید

 کیفیت تونر و پودری که در شارژ کارتریج بکار یرده می شود بسیار مهم است ، شارژ کارتریج می بایست ضمانت کیفیت داشته باشد  

نمونه شماره ۲

تصویر نمونه شماره ۲

https://www.officeinteriors.ca/blog/is-toner-toxic-harmful/

ترجمه ماشینی :

آیا تونر چاپگر برای انسان سمی یا مضر است؟

تعویض کارتریج های تونر چاپگر در دفتر کار تعمیر و نگهداری نسبتاً معمولی است که همراه با داشتن یک چاپگر لیزری یا دستگاه چند منظوره است. با این حال، بسیاری از مردم اغلب تعجب می کنند که آیا محتویات داخل این کارتریج ها می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد.

به طور معمول، اکثر مردم تعجب نمی کنند که “تونر چاپگر سمی است” تا زمانی که تصادفی نریزد. گرد و غبار ریز کارتریج تونر می تواند لباس ها، فرش ها و پوست را خیلی سریع لکه دار کند. لکه‌های ناخواسته بدون شک آزاردهنده هستند، اما هنوز با نگرانی‌های بهداشتی مشروع فاصله دارند.

بنابراین، آیا تونر چاپگر لیزری خطراتی برای سلامتی دارد؟ ما چندین دهه تجربه خود در صنعت را با تحقیقات فعلی در مورد این موضوع ترکیب خواهیم کرد تا به شما در درک بهتر خطرات، در صورت وجود، همراه با تغییر کارتریج تونر چاپگر کمک کنیم.

آیا تونر چاپگر سمی است؟

اگر تا به حال یک کارتریج تونر شکسته را عوض کرده اید یا یکی را روی زمین انداخته اید، احتمالاً ذرات ریز تونر را دیده اید که به هوا پرتاب شده اند. تونر چاپگر بسیار شبیه گرد و غبار ریز عمل می کند و نیروی زیادی لازم نیست تا ذرات تونر به هوا منتقل شوند. اگر این ذرات ریز را تنفس کنید، تونر چاپگر برای سلامتی شما مضر است؟

مطالعاتی بر روی موش ها برای تعیین اثرات استنشاق تونر چاپگر انجام شده است. برجسته‌ترین مطالعه نشان داد که موش‌هایی که در معرض دوزهای پایین تونر چاپگر قرار گرفتند، تقریباً هیچ عارضه نامطلوبی را تجربه نکردند. موش هایی که در معرض مقادیر زیاد تونر قرار گرفتند، نوعی تحریک ریه را تجربه کردند. با این حال، سطح قرار گرفتن در معرض مورد استفاده در این مطالعه بسیار بالاتر از آن چیزی بود که هر کسی به طور منطقی انتظار داشت در یک محیط اداری در تماس باشد.

به غیر از تحریک ریه، موش‌های مورد مطالعه هیچ اثر نامطلوب دیگری برای سلامتی نداشتند. این نشان می‌دهد که تونر چاپگر سمی نیست و هنگام تنفس در مقادیر کم تونر، خطر کمتری برای سلامتی شما وجود دارد. سطح خطر سمیت ارائه شده توسط استفاده منظم اداری تقریباً صفر است.

آیا تونر چاپگر برای چشم یا پوست مضر است؟

فقط به این دلیل که چیزی سمی نیست به این معنی نیست که از راه های دیگر مضر نیست. علاوه بر تنفس ذرات تونر، قرار گرفتن این ذرات در چشم می تواند یک نگرانی مهم باشد. آیا تونر چاپگر آنقدر مضر است که آسیب شدیدی به چشم یا پوست وارد کند؟

در صورت شک، همیشه با MSDS (برگ اطلاعات ایمنی مواد) برای مارک کارتریج تونر چاپگر خود مشورت کنید. در این سند، خطرات احتمالی تونر چاپگر و نحوه رسیدگی به نشت یا تماس تصادفی را خواهید دید.

در برخی موارد، تونر چاپگر می تواند باعث تحریک پوست یا چشم شود. این فقط موقتی و معمولاً بسیار خفیف است. MSDS احتمالاً شستشوی پوست در معرض ریزش را توصیه می کند. برای تماس چشمی با تونر چاپگر، ممکن است بخواهید از ایستگاه یا کیت شستشوی چشم استفاده کنید.

آیا تونر چاپگر می تواند باعث سرطان شود؟

فراتر از نگرانی های فوری در مورد تحریک یا سمیت پوست، برخی از افراد ممکن است در مورد پتانسیل تونر چاپگر برای ایجاد مشکلات طولانی مدت مانند سرطان نگران باشند. آیا استنشاق تونر چاپگر می تواند اثراتی مشابه سیگار کشیدن داشته باشد و افراد را در معرض خطر بیماری های جدی مانند سرطان ریه قرار دهد؟

خوشبختانه، تونر چاپگر به عنوان سرطان‌زای شناخته شده یا احتمالی فهرست نشده است. مواد سرطان زا موادی هستند که می توانند تغییراتی در DNA سلول ایجاد کنند. این سلول های آسیب دیده می توانند به طور غیر منتظره تکثیر شوند و از کنترل خارج شوند. این چیزی است که سرطان را تعریف می کند.

برای افرادی که در محیط اداری کار می کنند، قرار گرفتن در معرض تونر یک نگرانی قابل توجه سرطان نیست. اثرات حاد تماس با تونر خفیف است و خطر ابتلا به بیماری های مزمن طولانی مدت مانند سرطان ناچیز است.

کارتریج های تونر را با خیال راحت انجام دهید

اگرچه خطر کار با کارتریج های تونر بسیار کم است، اما ممکن است بخواهید اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید. این توصیه‌های ساده می‌توانند به طور قابل‌توجهی احتمال تحریکات خفیف را در نتیجه تماس تصادفی با تونر کاهش دهند.استفاده از دستکش هنگام تعویض کارتریج تونر، یک راه عالی برای جلوگیری از تماس تونر با پوست دست شما در هنگام دست زدن به محصول است. همانطور که قبلا ذکر شد، تماس با پوست ممکن است باعث تحریک خفیف شود، اما بعید است که شدید باشد.

سایر اقدامات احتیاطی که ممکن است بخواهید انجام دهید می تواند شامل پوشیدن ماسک کاغذی روی دهان و بینی و همچنین استفاده از عینک ایمنی ساده باشد. اینها می توانند از ورود تونر چاپگر به راه هوایی یا چشم شما جلوگیری کنند. در حالی که خطر آسیب حداقل است، این اقدامات ایمنی اضافی ممکن است به آرامش ذهن شما کمک کند.

حکم در مورد تونر چاپگر

آیا تونر چاپگر سمی است؟ آیا تونر چاپگر برای شما مضر است؟ اگر نگران تونر چاپگر و تأثیر بالقوه آن بر سلامتی خود هستید، باید خیالتان راحت باشد. خطر ناشی از تونر چاپگر حداقل است. البته، رعایت برخی اقدامات احتیاطی اضافی در هنگام کار با کارتریج های تونر، خطر را حتی کمتر می کند

 


نمونه شماره ۳

تصویر نمونه شماره ۳

https://urlis.net/bz342sj7

ترجمه ماشینی :

آیا چاپگر من برای سلامتی من بد است؟

آیا کار در کنار چاپگر به اندازه استنشاق دود دست دوم بد است؟ یک مطالعه توسط محققان در برنامه کیفیت هوا و سلامت دانشگاه فناوری کوئینزلند نشان می دهد که ممکن است چنین باشد.

تیم تحقیقاتی استرالیایی 62 مدل چاپگر لیزری اخیر را از Canon، HP LaserJet، Ricoh و Toshiba آزمایش کردند تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را که تولید می کنند اندازه گیری کنند. محققان چاپگرها را در یک دفتر پلان باز آزمایش کردند، نوعی پلان طبقه که در بسیاری از دفاتر در سراسر جهان یافت می شود، و در یک اتاق کنترل شده.

آزمایش‌ها نشان داد که برخی از چاپگرها تکه‌های ریز تونر را به شکل ذرات بسیار ریز (UFP) منتشر می‌کنند. این ذرات می توانند به ریه ها نفوذ کرده و به گفته نویسندگان این مطالعه منجر به عوارض تنفسی، مشکلات قلبی عروقی و سرطان شوند. دکتر لیدیا موراوسکا، محقق اصلی این مطالعه، و همکارانش اثرات سلامتی را با اثرات سیگار مقایسه کردند. محققان می ترسند که این UFP ها حاوی مواد سرطان زا باشند [منبع: ZDNet].

چاپگرها بر اساس سطح انتشار UFP به دسته‌هایی تقسیم شدند: ساطع کننده غیر (37)، ساطع کننده سطح پایین (شش)، امیتر سطح متوسط ​​(دو) یا ساطع کننده سطح بالا (17). 12 مورد از پرتاب کننده های سطح بالا چاپگرهای HP بودند. اگرچه از نظر طراحی مشابه هستند، دستگاه‌های فتوکپی هیچ انتشاری تولید نمی‌کنند.

در آزمایش دفتر برنامه باز، ذرات معلق در هوا در طول روز کاری 500 درصد افزایش یافت [منبع: بی بی سی نیوز]. محققان همچنین دریافتند که سطوح انتشار گازهای گلخانه ای حتی زمانی که چاپگرها در حالت آماده به کار بودند، افزایش می یابد. کارتریج های جدید و کارهای چاپی که به جوهر زیاد نیاز دارند (مانند تصاویر) انتشار بیشتری تولید می کنند.

اندکی پس از اینکه دکتر Morawska و تیمش مطالعه خود را در Environmental Science & Technology منتشر کردند، انتشاراتی از انجمن شیمی آمریکا، HP بیانیه ای رسمی منتشر کرد و از این مطالعه و ادعاهای آن انتقاد کرد. HP گفت که آنها “باور ندارند که بین انتشار چاپگر و خطرات سلامت عمومی ارتباطی وجود داشته باشد” [منبع: HP]. آنها تصدیق کردند که «ذرات فوق‌العاده ریز، ریز و درشت از سیستم‌های چاپ ساطع می‌شوند» اما گفتند که «زیر محدودیت‌های شناخته شده قرار گرفتن در معرض شغلی هستند» [منبع: HP]. این شرکت همچنین گفت که آزمایش های دقیقی را انجام می دهد و به دستورالعمل های بیش از یک سازمان محیط زیست پایبند است.

قبل از اینکه به آنچه دیگران درباره این مطالعه می گویند نگاه کنیم، بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه که محققان در مورد آن نگران بودند بیاندازیم: ذرات بسیار ریز و تونر چاپگر. UFP ها ذرات ریزی هستند که اندازه آنها کمتر از 0.1 میکرومتر یا 1 / 1000م اندازه یک ذره غبار معمولی است.

EPA و سایر سازمان‌ها در حال انجام تحقیقاتی بر روی UFP‌ها هستند که برخی از آنها به نگرانی‌هایی در مورد اثرات احتمالی سلامتی ناشی از فناوری نانو مربوط می‌شود. اندازه کوچک UFP ها به آنها اجازه می دهد تا به آلوئول های انسان، کیسه های داخل ریه ما نفوذ کنند. هنگامی که داخل می شوند، توانایی آنها برای آسیب رساندن به ترکیب شیمیایی آنها بستگی دارد. اینجاست که تونر چاپگر وارد می شود.

تونر جوهر مورد استفاده پرینترهای لیزری است. با جوهر موجود در چاپگرهای جوهرافشان متفاوت است. تونر لیزری از پودر خشک و بسیار ریز تشکیل شده است که دارای بار الکتریکی مثبت است به طوری که به درام چاپگر می چسبد. تونر لیزری همچنین حاوی ترکیبی به نام کربن سیاه است که آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) آن را سرطان زا کلاس 2B می نامد [منبع: IARC].

طبق استانداردهای IARC، این بدان معناست که کربن سیاه برای انسان “احتمالا” سرطان زا است. آزمایش‌های IARC نشان می‌دهد که «شواهد کافی» برای نشان دادن سرطان‌زا بودن کربن سیاه برای حیوانات وجود دارد، در حالی که «شواهد ناکافی» برای اثبات سرطان‌زا بودن آن برای انسان‌ها وجود دارد [منبع: IARC].

بنابراین اگر کربن سیاه احتمالاً برای انسان سرطان‌زا است و در تونر لیزری یافت می‌شود، آیا به این معنی است که در UFP‌های تولید شده توسط چاپگرهای لیزری وجود دارد؟ و به نوبه خود، آیا باید نگران اثرات سلامتی آن UFP ها باشیم؟ در صفحه بعدی، آنچه را که در مورد انتشار چاپگر لیزری می دانیم و نمی دانیم بررسی خواهیم کرد

توضیح اینکه در مقاله اصلی تمام لینک های مورد استناد یرقرار و متصل می باشند


سخن پایانی

با توجه به نظرات متفاوت ، مستند و غیر مستند در فضای مجازی و تجاربی که موجود است کارشناسان پیشنهاد می کنند بهترین شیوه در شرایط فعلی احتیاط  کامل و توجه به لزوم رعایت موارد بهداشتی است در رابطه با شارژ کارتریج در محل می باشد .دستگاه-شارز-کارتریج

همکاران ما در کهن سرویس با استفاده از کابینتهای بسیار مجهز شارژ کارتریج و مکش هوای آلوده  تلاش می نمایند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شارژ کارتریج را با بهترین کیفیت انجام داده و پس از پاکسازی کامل سطح و بدنه کارتریج از هز گونه آلودگی و تونر ، کارتریج شارژ شده را با ضمانت کیفیت مطلوب در اختیار درخواست کنندگان محترم قرار دهند.

بطور کلی در خصوص خدمات بخش  کارتریج موارد زیر نیز بنا به تشخیص کارشناسان و هماهنگی  با مشتریان محترم  انجام  و ارائه میگردد

خدمات شارژ کارتریج :
شارژ کارتریج لیزری
تعمیر کارتریج لیزری
تعویض چیپست کارتریج
تعویض مگنت کارتریج
تعویض درام کارتریج
تعویض فوم رول بلید کارتریج
تعویض مخزن کارتریج

 

 

 

  کیفیت تونر و پودری که در شارژ کارتریج بکار یرده می شود بسیار مهم است ، شارژ کارتریج می بایست ضمانت کیفیت داشته باشد   

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *