چاپ ابری کارآمد و ایمن

چاپ-ابری-کارآمد-و-ایمن

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 6 دقیقه

چاپ ابری کارآمد و ایمن

چاپ ابری Cloud Print : راه حل نهایی برای چاپ کارآمد و ایمن

وقتی اکثر کارکنان یک سازمان یا اداره به چاپ اسناد و مدارک فکر می کنند، اغلب تصاویری از ماشین های اداری تقریبا کند، تجهیزات خراب و صف های نامرتب را در ذهنشان پدیدار میشود که این ذهنیت ها فرآیند چاپ را بیش از آنکه راحت جلوه دهد، از آن یک دردسر و چالش برای کاربران میسازد. در شرایط معمول روند چاپ در ادارات به این شکل است که زمانی که شخصی به چاپ چیزی نیاز دارد، باید ابتدا به دستگاه متصل شود یا از اپراتور مربوطه درخواست نماید تا فرایند چاپ را انجام دهد و این فرایند در زمانی که دستگاه خراب باشد عملا مشکل ساز بوده و فرایند امور را با مشکلات فراوانی مواجه می کند.چاپ ابری کارآمد و ایمن

بطور قطع دورانی که ادارات بدون نیاز به اسناد کاغدی کارشان انجام شود، رویای خیلی دوری از ذهن و غیر قابل تحققی نخواهد بود ولی در شرایط فعلی برای بسیاری از سازمان ها، بدون کاغذ کار کردن ممکن نیست، و درست به همین دلیل است که باید بصورت کاملا جدی این بحث مد نظر گرفته شود. برای ایجاد یک سیستم چاپ کارآمدتر به جای شرایط نامنظم باید از امکانات مدیریتی بهتری استفاده نمود.

چاپ ابری یک فرایند کارآمد و ایمن است و حرکت کردن به سمت سیستم Cloud Print به شرکت و مجموعه شما قدرت می دهد تا هوشمندتر اسناد مهم را چاپ کنند و از مشکلات رایج چاپ جلوگیری نمایند.

Cloud Print فناوری است که به کاربران اجازه می دهد اسناد را از هر کجا و هر زمان با استفاده از هر دستگاهی به شرط آن که به اینترنت متصل باشد براحتی چاپ کنند. در سیستم چاپ ابری کاربران می‌توانند کارهای چاپی مد نظر خود را بدون نیاز به نزدیکی فیزیکی به چاپگر برای چاپ ارسال کرده و در لحظه فایل مورد نظر خود را دریافت نمایند.

مزایای Cloud Printing یا چاپ ابری  شامل افزایش بهره وری، صرفه جویی در هزینه و انعطاف پذیری در سراسر مجموعه و شرکت شما است. کارمندان می‌توانند بدون نیاز به انتقال فایل‌ها به دستگاه دیگر، یا ارسال فایل‌ها برای چاپ، برای همکاران، و سایر روشهای مرسوم ، اسناد را  حتی در خیابان و بیرون از شهر یا حتی در حال مسافرت بررسی و دستور چاپ را با خیال راحت صادر نمایند . Cloud Printing همچنین نیاز به سخت افزار و نرم افزار گران قیمت ندارد، همچنین هزینه های نگهداری و تعمیر را در بهترین شرایط کاهش می دهد و در عین حال امنیت اسناد شما کاملا حفظ مینماید.

مجموعه های بزرگ می‌توانند تعداد ماشین‌های اداری و پرینتر های موجود در شرکت خود را کاهش دهند و چاپگر های خود را بدون از دست دادن بهره‌وری به کار بگیرند. علاوه بر این Cloud Printing امنیت و کنترل بیشتری را بر کارهای چاپ فراهم می کند، زیرا مدیران می توانند کارهای چاپ را از یک مکان مرکزی نظارت و مدیریت کنند.

به طور خلاصه چاپ ابری کارآمد و ایمن، یکی از روش‌های نوین و بصرفه در صنعت چاپ است که با استفاده از این روش می‌توان به راحتی و با سرعت بالاتری، دستورات چاپی را اجرا کرد. این روش با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های نوین، امکاناتی را برای چاپ در اختیار شما قرار می‌دهد که در چاپ سنتی وجود ندارد. همچنین در چاپ ابری به دلیل کاهش مصرف جوهر و کاغذ، به عنوان یک روش سبز و محافظ زمین شناخته می‌شود.

به طور کلی، چاپ ابری به عنوان یک روش کارآمد و ایمن، با بهترین بهره گیری از پرینتر ها و کم کردن زمان کاری در صنعت چاپ بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

چاپ ابری کارآمد و ایمن

امکان چاپ ابری گوگل یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده جذاب است که کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از آن، به صورت ابری اسناد و فایل‌های خود را چاپ کنند. در واقع، با قابلیت چاپ ابری گوگل، کاربران می‌توانند با استفاده از حساب گوگل خود و از طریق دستگاه‌های هوشمندی مانند کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت و غیره، فایل‌های مورد نیازشان را به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به دسترسی فیزیکی به پرینتر چاپ کنند. برای این کار فقط کافیست برنامه گوگل کلود پرینت را نصب کرده و به سادگی و مستقیم از گوشی اندرویدی خود فایل‌های مورد نظرتان را پرینت کنید. تنها کافیست اپلیکیشن مربوطه را در گوشی خود نصب کنید.

چاپ ساده شده

یکی از بزرگترین مزایای Cloud Printing این است که شرایط انعطاف پذیر و آزادتر را در سراسر سازمان شما افزایش می دهد. در سیستم چاپ ابری مهم نیست از چند دستگاه استفاده می کنید. Cloud Printing می تواند با نیازهای منحصر به فرد شما سازگار شود و در عین حال نظارت دقیق و کنترل از دست نمی رود، و شما می توانید داده های کاربران را به راحتی دریافت و بررسی کنید. در سیستم چاپ ابری چه 1 دستگاه پرینتر داشته باشید یا 100 دستگاه داشته باشید با یک صف چاپ ایمن و متمرکز، به جای صف های جداگانه برای هر دستگاه، می توانید به راحتی مشکلات را برطرف  عیب یابی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چاپ ها به درستی انجام می شوند. کارمندان می توانند اسناد را به یک صف مرکزی بفرستند و آنها را از هر دستگاهی، در هر مکان، که آزاد و آماده به کار است دریافت کنند، بدون اینکه نگران باشند. در مواردی که یکی از دستگاه های شما خراب باشد نیز کاربران می توانند به راحتی دستگاه دیگری را بدون هیچ مشکلی در کار چاپ خود انتخاب کنند و یا با ارسالی دستور چاپ خود به صف پرینتر کلی فایل چاپی خود را در هرکدام از پزسنتر ها که اماده است دریافت کند.

 

افزایش امنیت

درگاه های دستگاه کپی و چاپگر متاسفانه اغلب به عنوان محل های آسیب پذیر در امنیتی شبکه برای یک سازمان نادیده گرفته می شوند. چیزی که بسیاری از مدیران متوجه نمی شوند این است که حتی چاپگرهای دسکتاپ نیز می توانند اولین گام در یک نقض امنیتی باشند که به سرعت به یک تهدید بزرگ برای سازمان و شرکت شما تبدیل می شود. این مشکل در پزینتز های MFP یا چاپگرهای چند کاره به عنوان “درگاه های باز” به دلیل وردیداشتنم از این دستگاه ها بیشتر میتواند عامل مخرب بوده و امنیت شما را تهدید کند، برای رفع این مشکلات به راه حلی نیاز دارید که بتواند اطلاعات حساس شما را ایمن نگه دارد پس توسطه میکنیم که بجای ارتباط های محلی و یدون امنیت از درگاه های ابری یا Cloud Print استفاده شده ، در این مسیر ها سیستم های امنیتی شما با دقت بالا کار کرده و سیستم دیوار آتش نیز میتواند رمزگذاری داده های شما را بررسی کند و داشتن نظارت از راه دور به دسترسی و فعالیت کاربران را نیز برای شما فراهم می کند.

 

به زبان ساده، به این معنی است که می‌دانید چه کسی چه چیزی و چه زمانی چاپ می‌کند – در حالی که یک حصار امنیتی در سراسر شبکه چاپی خود دارید.

 

گذشته از تهدیدات پیشرفته‌تر امنیت سایبری، اشتباهات ساده نیز می‌توانند یک خطر امنیتی باشند. چاپ اسناد حساسی که در فضای باز رها شده اند ممکن است به طور تصادفی یا عمدی توسط شخص پرینت گرفته شوند و در اختیار افراد دیگری قررا گیرند که باعث بروز ضرر و زیان به مجموعه شما گردد. Cloud Print به شما امکان می‌دهد قبل از چاپ زدن، اعتبار کاربران را تأیید کنید، به این معنی که کارهای چاپ تنها زمانی انجام می‌شوند که شخص مجوز لازم برای چاپ آن را داشته باشد یا این مجوز توسط فرد لپبالا دستی تایید شده باشد. در صورت چاپ داده‌های حساس  (مثلاً داده‌های مالی یا اطلاعات کارمندان) توسط شخصی که اجازه دسترسی به این اسناد را ندارد، این فرد امکان چاپ را تا زمانی که شما آن را تایید کنید نخواهد داشت.

 

می‌توانید از فناوری Cloud Print برای ردیابی کارها استفاده کنید. به این معنی که دقیقاً چه کسی یا چه دستگاهی آن دستور چاپ را صادر کرده است. همچنین می توانید از آن برای واترمارک کردن اسناد خاص در برابر حفظ قانون کپی رایت یا ثبت اسناد به نام مجموعه خودتان به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر استفاده کنید.

سرویس انواع پرینتر

مقرون به صرفه بودن

Cloud Print امکان کاهش هزینه‌های چاپ تا 20٪ را برای شما به ارمغان می‌آورد. رخدادهای متداولی مانند چاپ های ناقص و هدر رفته، صفحات خالی اضافی، استفاده بیش از حد از تونر و دیگر دستورات چاپ می‌توانند به سرعت تجمع یافته و باعث بوجود آمدن هزینه های هنگفت برای سازمان شما شوند. کلود پرینت نیاز به سرور چاپ محلی و همچنین هزینه‌های نگهداری را برطرف می‌کند و با بهره گیری از یک سرور ابری که در دنیای اینترنت است در این ضمینه به شما کمک بسیار زیادی را میتواند انجام دهد. همانطور که سازمان شما در حال رشد است، می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری در تجهیزات سخت افزاری بیشتر، با یک راه حل ساده ابری ، محیط خود را مهیا نموده وبخش هایی مانند واحد چاپ و موارد مشابه را به حداقل تقلیل دهید تا ضمن صرفه جوی هزینه ها امکان آسایش بیشتر را برای کارفرمایان و نیرو ها به همراه داشته باشد.

 

از بایت زیست محیطی هم لازم است بدانیم که ، ضایعات چاپی یکی از عوامل مهم در تأثیرات خرابی محیط زیست هستند. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم چاپ ابری میتواند تا 20% میزان چاپ را در مراکز کاهش دهد که این امر در یک حساب سر انگشتی عددی حیرت آور برای حفظ محیط زیست بهر است. برای سازمان‌هایی که به دنبال سازگاری با محیط‌ زیست هستند، نرم‌افزار Cloud Print امکان ارایه گزینه‌های سفارشی سازگار با محیط‌ زیست و ویژگی‌های کاهش ضایعات را برای فعالیت‌های چاپی فراهم می‌کند که در این حالت سازگاری آنها بسیار بهتر خواهد بود.

 

شرکت های زیادی مهیا می باشند که خدمات استفاده از چاپ ابری را برای شما راه اندازی و نگهداری نمایند کافی است در اینترنت جستجو و شرکتهای معتبر را بیابید و با هزینه ای اندک از مشکلات و هزینه های فراوان چاپ خودتان را نجات دهید .

 

مرکز خدمات کهن

باتوجه به حضور کارشناسان و متخصصین فنی کارآزموده در مجموعه افتخار داریم تا یکی از با کیفیت ترین سرویس ها و خدمات در زمینه تعمیر و سرویس پرینتر، اسکنر و ماشینهای اداری برندهای HP – CANON– EPSON – BROTHER– SAMSUNG و… را به مشتریان محترم ارایه نماییم .

 

مرکز خدمات سرویس کهن  OldService در ضمینه خدمات و پشتیبانی قطعات الکترونیک و ماشین های اداری در خدمت شما میباشد. فقط کافیست تا با کارشناس ما ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بیان کنید. تمام تلاش ما در این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای شما فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *