۶ علت رایج آسیب های فیوزینگ پرینتر

۶ علت رایج آسیب های فیوزینگ پرینتر

فهرست مطالب

زمان مطالعه: 3 دقیقه

۶ علت رایج آسیب های فیوزینگ پرینتر

واحد فیوزینگ که به عنوان هیتر نیز شناخته می شود، یک  بخش خیلی مهم و ضروری در تمام پرینترهای لیزری، چه رنگی و چه سیاه و سفید است. وظیفه اصلی آن تثبیت پودر تونر بر روی کاغذ است. با این حال، برخی از عوامل می تواند منجر به آسیب به واحد فیوزینگینگ شده و در نتیجه کیفیت چاپ پایین یا حتی جدا شدن کامل تونر از کاغذ شود. در این پست ، ۶ علت رایج آسیب های فیوزینگینگ پرینتر را بررسی خواهیم کرد و در مورد نحوه جلوگیری از آنها مطالبی یادآوری خواهد شد.

fuser

۱. کارکرد پیوسته دستگاه پرینتر :

یکی از علت های اصلی آسیب فیوزینگ، عملکرد مداوم دستگاه است. اغلب، ممکن است در طول روز نیازی به چاپ چند باره نداشته باشیم یا فراموش کنیم دستگاه را برای مدتی خاموش کنیم و آن را در حالت آماده به کار قرار دهیم.

در چنین مواردی فیوزینگ فعال باقی می ماند و تقریبا ۸۰ درصد گرمای تولید شده را حفظ می کند. این تجمع پیوسته گرما می تواند زوال اجزای داخلی را تسریع کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب فیوزینگ، دستگاه را در زمان عدم استفاده خاموش کنید. در زمانخایی هم که تعداد زیادی پرینت دارید سعی کنید در بازه های زمانی کوتاه دقایقی را به دستگاه خودتان استراحت بدهید .

 

۲. کاغذ بی کیفیت :

استفاده از کاغذ با کیفیت پایین یا ضخامت ناکافی و کیفیت غیراستاندارد نیز می تواند در آسیب به فیوزینگ نقش داشته باشد. کاغذ نا.زک و یا باروکش خاص می تواند به اجزای داخلی فیوزینگ مانند فیلم  فیوزینگ آسیب برساند. توصیه می شود از کاغذهای با کیفیت و ۸۰ گرمی که به طور خاص برای اهداف چاپ طراحی شده اند استفاده شود تا خطر آسیب فیوزینگ به حداقل برسد. بدیهی است برای اطلاع از مناسب ترین کاغد برای پرینتر خودتان به دفترچه و بروشور مشخصات فنی پرینتر خودتان مراجعه نمایید و با با کارشناسان مجموعه مشورت نمایید تا بهترین کاغذ برای مدل پرینتر شما را پیشنهاد نمایند .

 

 

۳. اشیا و کاغذهای تیز و برنده :

وجود اشیا تیز  تیز مثل سوزن ، گیره ، منگنه یا پونز روی کاغذ و یا حتی تا شدن لبه‌ی کاغذ که تیز هست می تواند باعث آسیب به فیوزینگ شود. این عوامل می توانند منجر به آسیب فیزیکی به فیوزینگ و در نتیجه عملکرد نادرست آن شوند. علاوه بر این، گیره های کاغذ، به خصوص زمانی که چندین ورقه به زور وارد چاپگر می شوند، می توانند بر فیوزینگ فشار وارد کنند و منجر به آسیب شوند. کنترل دقیق کاغذ و اطمینان از عدم وجود اشیا خارجی قبل از چاپ بسیار مهم است.

 

۴. انواع کاغذ نامناسب:

همانگونه که می دانید کاغدهای مختلفی برای استفاده در پرینترها وجود دادرد هم از نظر ضخامت و بافت و هم از نظر مات یا براق بودن سطح کاغد ولی همه پرینترها قادر نیستند که از هر نوع کاغدی استفاده نمایند بنابراین استفاده از کاغذهای  طالق ، براق، بافت دار یا چسب دار می تواند به طور قابل توجهی به آسیب فیوزینگ کمک کند. این نوع کاغذ می تواند باعث سایش و پارگی بیش از حد لایه فیوزینگ شود و منجر به خراب شدن آن شود. توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب فیوزینگ  فقط از کاغذ چاپ استاندارد که با مشخصات چاپگر سازگار است، استفاده کنید.

اهمیت-کیفیت-کاغذ-در-سلامت-پرینتر

۵. مسائل تغذیه کاغذی:

مشکلات مربوط به مکانیزم تغذیه کاغذ، مانند ناهمترازی یا تغذیه بیش از یک ورق در یک زمان، می تواند بر فیوزینگ فشار وارد کند. این فشار می تواند منجر به آسیب به فیوزینگ شده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. نگهداری منظم و تنظیم مناسب مکانیزم سینی ها و محل تغذیه کاغذ می تواند به جلوگیری از چنین مسائلی و محافظت از فیوزینگ کمک کند.

 

۶. تونر و پودر با کیفیت پایین:

اهمیت کیفیت پودر و تونر کارتریج بسیار مهم است ، استفاده از تونر با کیفیت پایین در چاپگر می تواند به تدریج ضایعات را درون فیوزینگ جمع کند. با گذشت زمان، این تجمع می تواند گرمای بیشتری تولید کند، و این افزایش دما در نهایت به اغلب قطهات از جمله فیوزینگ اسیب اساسی وارد می کند .

تعمیر و سرویس پرینتر برای انواع چاپگرها

برای اطلاع از کیفیت پودر کارتریج و اهمیت آن همچنین خطاهای رابج فیوزینگ پیشنهاد می نماید مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید .

 

ضمنا اگر کارتریج با کیفیت و با قیمت مناسب نیاز دارید می توانید با کارشناسان مجموعه مشورت نمایید .

کارتریج hp 85A مشکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *